Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 151 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Konstrukce disku kola osobního automobilu
Kapoun, Lukáš ; Porteš, Petr (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší konstrukční návrh disku kola osobního automobilu. Rešeršní část této práce pohlíží na historii a vývoj kola, na což se navazuje popisem jednotlivých konstrukčních řešení disků kol osobních automobilů používaných v současnosti. Konstrukční část spočívá v návrhu disku daných parametrů na základě analýzy silových účinků působící na kolo vozidla. U konstrukčního návrhu je provedena analýza napjatosti a únavová analýza.
Simulace prototypu rýhovacího zařízení
Polák, Václav ; Sommer, Matěj (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo provedení simulace a pevnostního výpočtu prototypu přídavného rýhovacího zařízení. Nejprve byl proveden rozbor prototypu a byly zjištěny silové a momentové účinky. K vytvoření simulace byl použit program MSC Adams View, Dále byla provedena pevnostní analýza v programu MSC Apex Jaguar. Na základě provedených výpočtů byla provedena změna konstrukce prototypu. Součástí práce je výkresová dokumentace.
Optimalizace konstrukce rámu vozidla Formule Student
Krkoška, Kamil ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vypracovat optimalizovaný návrh rámu Formule Student. Základním požadavkem nové konstrukce bylo, aby splňovala nejnovější pravidla soutěže Formula Student/SAE a také lépe plnila řadu dalších požadavků, které jsou na ni kladeny. V práci je uveden přehled nejdůležitějších pravidel a také zhodnocení předcházejících konstrukcí rámu. Následně je popsán postup při návrhu nového rámu a jeho výpočtová analýza pomocí MKP systému. Důraz je kladen především na výpočet torzní tuhosti. Výsledky výpočtů jsou porovnány s předchozími variantami i s hodnotami vozu Formule Ford. Rovněž jsou uvedena doporučení a další možnosti ve vývoji rámu.
Hnací ústrojí tříválcového zážehového hvězdicového motoru
Košař, Miroslav ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh hnacího ústrojí hvězdicového zážehového motoru ve dvou variantách konstrukčního uspořádání, pevnostní analýza vybraných dílů pomocí MKP, případná optimalizace vybraných dílů a stanovení bezpečnosti na jejich nejvíce namáhaných místech.
Technický demonstrátor čtyřdobého zážehového nepřeplňovaného motoru
Chovanec, Stanislav ; Krátký, Martin (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem jednoválcového motoru, který slouží jako technický demonstrátor čtyřválcového nepřeplňovaného zážehového motoru Mazda Skyactiv-G. Úvod práce se zabývá konstrukcí nepřeplňovaných zážehových motorů a srovnáním jejich výkonnostních parametrů. Výpočtová část obsahuje silové působení v klikovém mechanismu. Výpočty z této kapitoly jsou poté využity při MKP výpočtu ojnice ve dvou kritických stavech.
Pevnostní analýza a optimalizace kabiny dvoucestného rypadla MH Plus S
Zavadil, Milan ; Janich, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní analýzou a optimalizací kabiny dvoucestného rypadla MH Plus S s celkovou hmotností stroje 19375 kg. Pevnostní analýza byla provedena pomocí metody konečných prvků (MKP). Dále byl proveden konstrukční návrh ochranného rámu a pevnostní kontrola kabiny a ochranného rámu chránící posádku při převrácení stroje (ROPS) podle normy ČSN EN ISO 3471. Součástí práce je výkresová dokumentace navrženého rámu. Diplomová práce probíhala ve spolupráci s firmou Agrotec a.s.
Powertrain of racing Wankel rotary combustion engine.
Blažo, Marek ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
The main aim of master’s thesis was to handle the computing proposal and the construction design of the powertrain of racing Wankel rotary engine with 300 kW power output and in the case of 9000 speed per minute. On the basic of these values was made the primary design of the rotary engine, design of the eccentric shaft and rotor housing. Mechanical stress and torsional vibrations of the eccentric shaft were analyzed by using the course of indicator diagram.
Mostový jeřáb 125t
Peprník, Pavel ; Zimola, Lubomír (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením návrhu ocelové konstrukce mostového jeřábu pomocí metody konečných prvků. Jedná se o mostový jeřáb s nosností 125t/32t, který bude umístněn v hale firmy Slovácké strojírny, a.s. v Uherském Brodě. Tento jeřáb má rozpětí 25,8 metrů, rozvor 6,7 metrů a výšku hlavního zdvihu 17 metrů. Práce obsahuje pevnostní analýzu a posouzení nosné konstrukce jeřábu při zatížení na únavu dle ČSN 27 0103.
Pevnostní návrh potrubí
Jahodová, Miroslava ; Buzík, Jiří (oponent) ; Horsák, Libor (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je pevnostní návrh potrubní větve spojující pec katalytického kontinuálního reformingu s reaktorem. Nejprve je proveden analytický návrh jednotlivých částí potrubí podle norem ASME VIII, ČSN EN 12952-3 a ČSN EN 13480-3. Dále je navrženo a optimalizováno uložení potrubní větve pomocí programu Caesar II. Na závěr práce je vypracována výkresová dokumentace izometrie této větve.
Zážehový motor pro malá osobní vozidla
Fáber, Filip ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo ze zadaných parametrů válcové jednotky stanovit průběhy sil v klikovém mechanismu. Dále byl proveden návrh možného vyvážení klikového mechanismu s použitím jedné vyvažovací hřídele. Byly provedeny výpočty torzního kmitání a provedena napěťová analýza navrženého klikového mechanismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 151 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.